تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 17:27
کد خبر : 42423

اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستائیان در گیلان

اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستائیان در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستائیان با هدف توسعه منابع درآمدی و اشتغالزایی روستایی در این استان خبر داد. جارستان :محمدحسینی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت اظهار داشت: طرح چند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستائیان با هدف توسعه منابع درآمدی و اشتغالزایی روستایی در این استان خبر داد.

جارستان :محمدحسینی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت اظهار داشت: طرح چند منبع درآمدی کردن روستائیان در گیلان پس از تقدیم به استاندار به فرمانداران ابلاغ شده که بر این اساس جلسه های شورای مهارت را در شهرستان های مختلف برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان ظرفیت ایجاد منابع درآمدی متنوع را دارند، افزود: در روستاهای استان منابع درآمدی متنوعی بایستی در اختیار روستائیان قرار گیرد تا از این طریق از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

وی طرح راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت را یکی دیگر از برنامه های فنی و حرفه ای گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، خانه کارآفرینی و مهارت در حوزه صنایع دستی برای بانوان در رشت فعال است، در اجرای این طرح از اعتبارات دولتی استفاده نمی شود.

حسینی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای خانواده بزرگیست که مجموعه ای از گروه های مخاطب از دانش آموزان، دانشجویان، سربازان وظیفه، در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی و….. را تحت آموزش قرار می دهد، تصریح کرد: به طور کلی فنی و حرفه ای دو گروه شاغلان و کارجویان را تحت آموزش قرار می دهد.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما تمرکز بر دو گروه شاغلان و کارجویان است اینکه در بخش آموزش شاغلان حداقل بهره وری در محیط کار را فراهم کنیم و در بخش کارجویان اینست که در گام نخست کارجویان را به صورت هدفمند انتخاب و با ارائه آموزش های اثربخش آنها را به محیط کار و پیدا کردن شغل نزدیک کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای و حدود ۷۰۰ آموزشگاه آزاد، اظهار داشت: در بخش دولتی، ۱۵۳ کارگاه آموزشی فعال ا ست و در بخش خصوصی حدود دو هزار و ۲۰۰ مربی مشغول ارائه آموزش های مهارتی به جامعه هدف هستند.

حسینی با بیان اینکه در زمان حاضر، ۲۵ درصد آموزش های فنی و حرفه ای در گیلان با رشته های اولویت دار طرح تکاپو انطباق دارد، خاطر نشان کرد: سیاست های کلان استان بر اینست که مسیر اشتغال منطبق با آموزش های فنی و حرفه ای باشد.

وی در ادامه با تشریح برنامه های هفته ملی مهارت در گیلان گفت: برگزاری جشنواره مهارت آموختگان طرح ایران مهارت، نشست تخصصی روش های کاربردی مهارت افزایی دانشجویان با همکاری کافه کارآفرینی استان، افتتاح نمایشگاه نهضت مهارت افزایی، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بازدید از روند آموزش های مهارتی در کمپ های ترک اعتیاد، گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، دیدار مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان، از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: نمایش و نقد فیلم با محوریت کارآفرینی، همایش کارآفرینی با عنوان روش های ارتباط موثر در کسب و کار، افتتاح مرکز تخصصی خدمات یادگیری فنی و حرفه ای هپی لند، نشست سراسری مربیان و کارکنان آموزش فی و حرفه ای استان گیلان و تقدیر از بازنشستگان، مسابقه پخت کیک، تشکیل شورای مهارت استان گیلان به ریاست استاندار از جمله دیگر برنامه های فنی و حرفه ای گیلان به مناسبت هفته ملی مهارت است.

۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد ماه آینده هفته ملی مهارت نام گرفته است.ایرنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.